EIBERGEN – Dat de vervoersdienst van de Electrocar Eibergen goed bekend stond, was al duidelijk, maar de waardering was zelfs groter dan men had kunnen vermoeden. Vijf jaar Electrocar in Eibergen en 53.600 km verder was voor het bestuur van de Stichting Electrocar Eibergen een aanleiding om in november 2024 een klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren onder haar gebruikers. De respons was groot (bijna 60%) en de uitslag buitengewoon positief.
Onderzoeksresultaten
Uit dit onderzoek bleek ook dat de Electrocar regelmatig wordt ingeschakeld voor mensen met een tijdelijk mobiliteitsprobleem. Het vaakst wordt er een beroep gedaan op de dienst voor een bezoek aan de huis- of tandarts, gevolgd door boodschappen doen, naar de fysio en bezoek aan familie of vrienden.
Bereikbaarheid van de Telefoondienst
Een compliment gaat uit naar de telefoondienst, die in bijna alle gevallen ‘goed bereikbaar’ blijkt te zijn. Slechts één persoon had een andere ervaring en antwoordde: vaak slecht bereikbaar! Ook de ervaring en het contact met de mensen van de telefoondienst scoorde in 92 gevallen heel goed tot 53 keer goed.
Ervaring met Chauffeurs
De chauffeurs komen bijna altijd op de afgesproken tijd aan, en in enkele gevallen zelfs wat te vroeg. Ook hier hadden slechts twee personen een andere ervaring.
Positieve Feedback van Gebruikers
Het contact met de vrijwilligers wordt over het algemeen als zeer positief ervaren.