Jonge Berkellander Marie-Laure (22) slaat handen ineen met Haaksbergse ondernemer


BERKELLAND – Als (afstudeer)stage koos Marie-Laure Pit het bedrijf Mees van den Brink, dat is gespecialiseerd in slangen en koppelingen. Als jonkie tussen alle ervaren jongens leerde ze hoe belangrijk het is dat gevestigde ondernemers ambitieuze studenten een serieuze kans geven. De stageplek bleek een goede keuze, want al gauw bruiste ze van de ideeën. “Tijdens mijn werk als marketing verantwoordelijke bij Mees van den Brink deed ik veel inspiratie op. Nachtenlang was ik bezig met het uitdenken van nieuwe concepten.” Samen met directeur Bob van den Brink zette ze nieuwe campagnes op, en de resultaten logen er niet om.


Het effect van de nieuwe strategie bleef niet onopgemerkt. Ook klanten van het slangenbedrijf zagen de veranderingen en vroegen steeds vaker: “Kunnen jullie dat ook niet voor ons doen?” Toen Bob op een dag het idee kreeg om samen een marketingbureau te starten, verscheen er bij Marie-Laure direct een glimlach op haar gezicht. “Maar dan gaan we het wel anders doen dan anderen”, zei ze direct. “We doen het goed, of we doen het niet!”


Jong en oud geïnspireerd
TUQR werd geboren en groeide snel – inmiddels werken er al acht collega’s, ook wel liefkozend ‘TUQR’s’ genoemd – waardoor het bedrijf zich breed heeft kunnen specialiseren in onder andere branding, positionering, strategie, webdesign, development, online vindbaarheid en nog meer. De naam TUQR vloeit voort uit de TUCKER TORPEDO, een revolutionaire auto. Maar de naam is ook een knipoog naar de omgeving, waar zowel Marie-Laure (Buurse) als Bob (Haaksbergen) zijn opgegroeid.


Afgelopen vrijdag, op 29 oktober, werd de opening van het gloednieuwe bedrijf groots gevierd. Tom Coronel brak het openingslint door met een elektrische brommer er doorheen te rijden. Daarnaast gaf hij een e-commerce speech die door de 200 aanwezige ondernemers als ‘zeer inspirerend’ werd ervaren. Zo noemde hij alle ondernemers ‘gestoord, maar wel geniaal gestoord’.

“Digitalisering is niet meer iets van de toekomst; het is nú. Het is er al, de wereld IS digitaal. Je kunt niet meer achterblijven. Of zoals Tom zou zeggen: finish je als tweede, dan ben je de eerste verliezer.”


“Mijn doel is om jonge, ambitieuze talenten te koppelen aan ervaren vakmensen. De energie die het geeft wanneer een young professional iets ontwikkelt waarvan hij vooraf nooit had gedacht dat te kunnen, is onbeschrijfelijk. Bovendien brengt de nieuwe generatie een hoop energie en creativiteit met zich mee. Dit zorgt ervoor dat we voor en met ondernemers in Twente en ver daarbuiten de meest innovatieve concepten kunnen ontwerpen”, aldus Marie-Laure.

 

Deel dit artikel:

Meer nieuws

Scroll naar boven